کندوان نمادی از ظرفیت‌های ارزشمند ایران است/ بهبود روابط در حوزه گردشگری میان تهران و تاشکند

سفیر ازبکستان در ایران، کندوان را نمادی از ظرفیت‌های ارزشمند ایران عنوان کرد و با اشاره به گسترش روابط اقتصادی و فرهنگی دو کشور در سال‌های اخیر، حجم تجارت مابین دو کشور را ۵۰۰ میلیون دلار اعلام کرد.

فرالدین نصریف در حاشیه آیین اولین سالروز ثبت جهانی روستای تاریخی کندوان در گفت‌وگو با میراث‌آریا گفت: کندوان یکی از بهترین روستاهای گردشگری جهان است که ثبت آن در فهرست جهانی گردشگری توسط سازمان جهانی گردشگری (UNWTO)، جایگاه ویژه‌ای به این روستا داده است و ثبت جهانی کندوان، این روستا را به عنوان نمادی از ظرفیت‌های ارزشمند، ایران را به جهانیان معرفی می‌کند.

سفیر ازبکستان ادامه داد: حجم تجارت میان دو کشور به ۵۰۰ میلیون دلار رسیده و برنامه‌هایی برای افزایش این رقم به ۱ میلیارد دلار در دست اجرا است. ازبکستان آماده میزبانی از گردشگران ایرانی بوده و  این کشور فرصت‌های زیادی برای بهره‌مندی از گردشگری و فرهنگ دارد.

او به تعاملات فرهنگی و گردشگری دو کشور اشاره کرد و گفت: کندوان به عنوان یکی از مهم‌ترین روستاهای تاریخی در جهان معرفی شده و به دنبال گسترش ارتباطات گردشگری بین ایران و ازبکستان، امیدواریم به یاری روابط فرهنگی و اقتصادی، مردم دو کشور، بیش از پیش با ظرفیت‌های گردشگری و فرهنگی یکدیگر آشنا شوند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403072701941
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha